Wednesday, Nov. 29, 2023

ZGON

Dodany przez:

|

13 marca 2013



Rok: 2009-2012
Reżyseria: Marek Pawlikowski, Mikołaj Pawlikowski
Scenariusz: Marek Pawlikowski
Zdjęcia: Marek Pawlikowski, Mikołaj Pawlikowski, Sara Pawlikowska
Montaż: Marek Pawlikowski, Mikołaj Pawlikowski


ZGON jest specyficznym rozliczeniem młodego pokolenia z modnym w kinematografii tematem alternatywnych rzeczywistości po upadku naszej cywilizacji. Celowe użycie wielu gatunków filmowych sprawia, że w miarę rozwoju wydarzeń, nielinearna akcja staje się spójna. Świat ZGONu pozostawia otwartą przestrzeń dla wyobraźni widza, umożliwiając mu własną interpretację i przemyślenia. Wszystko to w odpowiednio onirycznym, groteskowym sosie…

Zaloguj się aby ocenić film

Podziel się

O autorze

(1) Komentarz

  1. Michał Kołdras
    Michał Kołdras
    7 kwietnia 2013 at 13:07

    Film jest co najmniej tak chory, jak polska służba zdrowia. Tyle, że w jego przypadku można uznać to wyłącznie za pozytyw. To kino ocieka tak dziwnym, a jednocześnie tak wciągającym klimatem, że wyraz mojej twarzy podczas oglądania "ZGONu" można by podsumować słynnym skrótem WTF? Produkcja prezentuje wysoki poziom audiowizualny i ciężko się do czegoś przyczepić. Wszystkie elementy składają się na dosyć nietuzinkową historię, a poziom naturalizmu, który prezentują nam bracia Pawlikowscy zniechęcił mnie do zjedzenia niedzielnego obiadu.:D Dobra robota Panowie - takie filmy utwierdzają mnie w przekonaniu, że kino niezależne nie ma granic i potrafi zaskoczyć. Niektóre sceny zapaliły we mnie taką myśl: Sądzę, że z Waszymi możliwościami spokojnie potrafilibyście oddać na filmie klimat wychodzący z serii horrorów Silent Hill. Uwierzcie, że ten komplement ma charakter wielce niebagatelny ;). Okej, to pierwszą część opinii sensu stricto o filmie mamy z głowy. Teraz chwila o przekazie. Najprostszy przekaz płynący z tego filmu rozpatrywałbym na dwóch płaszczyznach: 1. "Gry są złe, zniszczą Cię!" - by posłużyć się cytatem z gry "Postal 2" (kto grał, ten wie). 2. Przyszłość gier jest zagrożeniem dla gracza. Ad. 1 Fanatycy, którzy szukają kija żeby uderzyć w graczy i producentów gier video znajdą w Waszym filmie kolejny argument. Ot, twórcy filmowi, artyści, którzy tworzą filmy niekomercyjne, a więc wolne od wszelkich inwestorów, którzy mogliby mieć wpływ na fabułę mocno i dosłownie pokazują do jakiego stanu mogą doprowadzić gry komputerowe. Wątpię by Waszym zamierzeniem było właśnie pokazywanie, że gry są złe. Moim zdaniem taki po prostu chcieliście zrealizować scenariusz. To, o czym opowiedzieliście mogłoby się wydarzyć w mojej opinii tylko w życiu osoby chorej psychicznie, która miałaby problemy z odróżnianiem wirtualnej rzeczywistości od prawdziwego życia. Ad.2 Niestety to, o czym jest ten film może wydarzyć się naprawdę... Gry rozwijają się coraz bardziej, wciągają nas w coraz większym stopniu. Grafika staje się fotorealistyczna, dźwięk przestrzenny powoduje, że czujemy się w środku wydarzeń, a fabuły są tak rozbudowane, że nie powstydziłby się ich scenarzysta najbardziej kasowych tytułów filmowych. Zmieniają się też technologie, pojawiają się next geny i kto wie, może obraz przedstawiony przez Was jest pierwszym krokiem do zrealizowania idei Incepcji Christophera Nolana? Jedno jest pewne, "ZGON" przedstawił zagrożenie, z którym może się zmierzyć brać graczy w kolejnych pokoleniach. Jeśli to ich dotknie, to chciałbym żeby Wasz film stał się obowiązkową "lekturą" na lekcjach w szkołach im współczesnym.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*