THE FANTASTIC FOUR (1994)
THE FANTASTIC FOUR (1994)
reż. OLEY SASSONE
Zanim w 2005 roku światło dzienne ujrzał blockbuster za 100 mln $ studia 20th Century Fox, który zarobił ponad 330 mln $, niemiecka spółka Constantin Film, na fali popularności ekranizacji komiksów zapoczątkowanej przez „Batmana” Tima Burtona, powołała do życia czwórkę bohaterów ze stajni Marvela. Fantastyczną Czwórkę.
Reed i Victor, dwójka przyjaciół ze studiów, postanawia przeprowadzić pewien eksperyment, którego celem jest pozyskanie energii z komety mijającej właśnie Ziemię. Eksperyment niestety kończy się fiaskiem. Dziesięć lat później niezłomny Reed skrzykuje ekipę dawnych kumpli, Sue i Johnny’ego Stormów oraz Bena Grimma (Victor nie spisał się poprzednio więc teraz zostaje pominięty) by wraz z nimi lecąc do nieba w sondzie kosmicznej złapali tę samą kometę, którą wymknęła się mu 10 lat temu. Proszę się tu nie obruszać, w świecie wielkiej nauki takie rzeczy są przecież na porządku dziennym, czyż nie? I znów, cholera, się to nie udaje! Kosmiczne promieniowanie strąca sondę na Ziemię, ku zdziwieniu naszych bohaterów, którzy kraksę przeżyli bez szwanku, a teraz obdarzeni zostali supermocami. Tylko co z nimi począć? Już wiem! Może połączyć je ze sobą i udaremnić poczynania złowrogiego Dr. Dooma, który okazuje się być… No chyba się domyślacie kim ;-)
Niemiecka firma Constantin Films, która jakiś czas wcześniej nabyła od Marvela prawa do jednego z jego czołowych komiksów „Fantastycznej Czwórki”, miała je stracić z dniem 31 grudnia 1992 roku. Marvel nie chciał przedłużyć umowy zapewne zazdrosny o „Batmana”, a rozczarowany wynikami swoich podopiecznych. Ani filmowy „The Punisher” z Dolphem Lundgrenem, ani „Captain America” nie otarli się nawet o ułamek tego sukcesu co ich kolega z DC Comics. Kolejne małe studio z pewnością znów „spaliłoby” temat. Tak czy inaczej Constantin Film musieli działać szybko gdyż była już jesień 1992. Zwrócili się z prośbą o pomoc do guru niskobudżetowych produkcji Rogera Cormana, który jak wiadomo potrafił nakręcić film w dwa dni („The Terror” z 1963) bo akurat wyrobił się wcześniej z inna produkcją („The Raven”), a byłi na stanie aktorzy, scenografia, kostiumy itp. Trafił więc swój na swego i zdjęcia ruszyły 28 grudnia 1992.
Za kamerą stanął Oley Sassone, mający na koncie dwie fabuły („Final Embrace” i „Bloodfist III: Forced To Fight”, obie z 1992. W następnych latach nakręcił kilka filmów skierowanych prosto na video i całą masę odcinków seriali telewizyjnych, w tym „Hercules – The Legendary Journeys”, „Xena: Warrior Princess”, „Mortal Kombat – Conquest”, „Martial Law”. Na 2013 zapowiedział swój powrót obrazem „Tarantula”, w którym grają m.in. Danny Trejo, Billy Zane oraz Tony Todd.). Zdjęcia trwały 25 dni. Zarówno aktorzy, jak i reszta ekipy pracowali w przeświadczeniu, że biorą udział w produkcji kinowej. Postprodukcja trwała blisko rok, w trakcie którego zmieniała się optyka studia co do przeznaczenia „Fantastycznej Czwórki”. W grę wchodziła nawet opcja, że jeśli film nie trafi do kin zostanie użyty jako pilot serialu telewizyjnego.
Jak prezentuje się film Oleya Sassone’a w kontekście obrazu Tima Story z 2005 roku? O 98,5 mln dolarów taniej ;-)


Zza miedzy #6 - 15 porad, jak zostać lepszym reżyserem?
Bardzo dobre, konkretne wskazówki. Jestem ciekawa, czy współcześnie obDubel#14 - Obróbka skrawaniem (2012)
Dziękuję za recenzję i pozdrawiam :)Rumuński Szwadron
Szczerze, dawno się tak nie ubawiłem tym absurdalnym humorem. JedynaLudwik Danielak - Żołnierz wyklęty
Chwała bohaterowi. To zbieżność z moim nazwiskiem. Zbieżność również o